KENNIS EN ERVARING
Het principe van autoriteit richt zich op de neiging van mensen om personen met kennis van zaken, een titel, een uniform, blindelings te vertrouwen. Het wordt ons tijdens onze opvoeding al geleerd, want bij mensen met autoriteit moet je niet alleen denken aan agenten en dokters, maar ook aan leraren en ouders. Zij hebben namelijk meer kennis en ervaring en mogen ons zelfs straffen of belonen. Daarom hebben we de neiging om ons snel te schikken naar wat een persoon met autoriteit ons vertelt of van ons vraagt. Metaforisch gezien wordt daarbij in TV reclames ook vaak de ‘expert’ getoond in een witte jas die zijn bevindingen vertelt over het te promoten product. Als je jezelf op deze manier profileert, zet je jezelf neer als autoriteit. En een autoriteit is iets waar mensen graag mee in zee gaan.
JIJ BENT DE EXPERT OP FITNESSGEBIED IN JOUW REGIO
Hoe zet je autoriteit concreet om naar jouw website? Zorg dat de klant jou ziet als een expert binnen je branche. Zet jezelf zo neer. Laat duidelijk zien op je website dat je weet wat je doet, en dat je kennis van zaken hebt. Deze kwaliteit kan blijken uit gewonnen awards (bijv. Fitnessclub van het Jaar), nominaties voor prijzen, toegekende keurmerken, het noemen van branche organisaties (VES, NL Actief, KNKF) waar je bij aangesloten bent,
REVIEWS
Zorg ervoor dat je klantenreviews of testimonials op je website hebt. Deze geven, indien ze positief zijn, ook een positief beeld af aan de bezoekers. Het geeft of bevestigt het idee dat ze te maken hebben met mensen die verstand van zaken hebben. Hierdoor wordt jouw autoriteit onderstreept.